Vintage Mad Hatter | DIY




Nederlands:
Toen ik met Miriam naar het Vintage per Kilo evenement ging in Arnhem, waarover je hier kan lezen, heb ik natuurlijk ook kleding voor mijn Mad Hatter kostuum uitgekozen. (daarom gingen we er ook heen) Ik ben goed geslaagd! De jas had alleen wat langer gemogen, maar voor zo weinig geld mag ik niet klagen. Ik was 15 euro kwijt voor al het bovenstaande. (het was samen precies 1 kilo)
In de tekening kan je zien hoe het kostuum er nu uit ziet. De hoed is 'al' af (!). Alleen de broek klopt niet, want die is nog zilver (koop geen gouden spuitverf bij de action als je geen primer gebruikt of niet op wit spuiten wil...).
Even een overzichtje:
Wat ik al heb gedaan:
-De kleding gekocht
-Kant en een koortje aan de jas gemaakt
-De hoed (dit was echt idioot veel werk. Er zit minimaal 7 uur in)(ik durf niet goed te schatten maar ik geloof wel 10).
-De schmink uitgeprobeerd (nee jullie mogen het nog niet zien).

Wat ik nog moet doen:
-Touw en linten op de jas vastzetten
-Accessoires maken
-Van het gestippelde blousje een bow tie maken
-De broek gouden strepen geven en borduren
-Kousen kopen
-Watervaste spray regelen (de hoed is van karton, en als het gaat regenen...)
-De pruik stylen

Ik ben van plan om jullie uiteindelijk, als alles af is, per onderdeel te laten zien hoe ik te werk ben gegaan. Ik heb al een aantal foto's liggen van het proces. Ik vind het echt heel erg leuk om te doen!

English:
When I went to the Vintage per Kilo event in Arnhem, about which you can read here, I also bought garments for my Mad Hatter costume. (Actually we went to the event to buy these clothes, not to buy clothes for our own wardrobes). I succeeded! The coat would have been better when it was longer, but I shouldn't complain because it was cheap. All the clothes you can see above, costed me 15 euros! (together they weighed exactly 1 kilo).
In the drawing you can see what the costume looks like at this moment. The hat is 'already' finished (!). I only drew the pants the wrong way because they are silver in real. (Never buy golden spraypaint from the action, it turned out to be silver on a black surface).
A little overview:
What I have done:
-Bought the clothes
-Attached lace and a cord to the jacket
-The hat (which was an enormous amount of work. I worked at least 7 hours on it)(I'm afraid to estimate the amount of time, but it also could've been 10 hours of work).
-Tried out the facial paint (no, I won't show it, you must wait).

To do:
-Attach ribbon and cord to the jacket
-Paint the stripes on the trouser gold and embroider it
-buy stockings
-Get waterproof spray (the hat is made out of cardboard/paper and when rain comes...)
-Style the wig

I have the plan to show you the parts of the costume seperately when everything is finished. I already took some pictures. I really enjoy putting together and making this costume!

Follow my blog with Bloglovin

1 comment:

  1. Ziet er super tof uit! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    ReplyDelete

Thanks for your comment!